tisdag 12 augusti 2008

Snurrig i huvudet

Bokstavligt talat så är jag yr i bollen. Fram på eftermiddagen, så är det svårt att jobba framför datorn, för efter ett par timmar så blir jag åksjuk! Mår illa och är yr. Gnäller inte, bara konstaterar att det är rätt obehagligt. Lite svårt att jobba när jag inte kan med att läsa eller se på skärmen, svårt att bläddra i papper med för den delen..hmm får nog bli kortare arbetsdagar då, men hur då?
Mat har blivit lite av ett onödigt ont också. Vilket är en ny känsla för mig som verkligen älskar god mat, lite för mycket faktiskt;) Jag gillar att laga mat också, men inte nu. Jag vet ju att det är normalt att vara sådan här som gravid, men det har jag aldrig varit. Nr jag var med Dylan så tuggade jag på något ständigt och flera liter vaniljglass fick plats, nu säger det stopp direkt. Jag tuggar ju på ändå, men det är en ny upplevelse för mig det här. Kanske, bara kanske är det ett bra tecken? Att det är annorlunda denna gången. Att det kanske är en tjej? Eller ett barn som kommer stanna kvar hos oss? Jag hoppas det, för i så fall är jag gärna sjösjuk hela tiden!!

Något annat som är annorlunda är magen! Den är helt störd, strejkar i tre dar och ger knappt upp då! Har börjat med 2 msk rapsolja varje morgon, känns ju som lite annorlunda frukosttillbehör! Hoppas bara det funkar.

På fredag är det dags för inskrivning på Spec MVC och då måste jag få se vår lilla ponnybäbis på skärmen igen, för nu ha rjag hunnit få lite griller i huvudet, som måste botas med UL. Jag längtar idag, men på fredag kommer jag bli liten o rädd igen...Jag vet inte om det är inbilling men jag tro jag känner lite fladder där inne då och då. Jag håller nsätan andan när det känns så och blir varm i kroppen, kanske är det vårt lilla barn som gymnastiserar så jag känner det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Appropå din strejkande mage, har jag ett grymt tips. Paraffinolja.. Däremot vet jag inte om gravida får äta det.. :-/
Men kolla upp det på apoteket..
Hela linfrön käkar jag varje dag, oxå ett tips..

Lycka till..

Kram Pia