torsdag 25 september 2008

En icke dag..

En sådan där dag man kunde vara utan är det idag. Lite vakumdag, där ingenting speciellt händer, man bara är, man bara jobbar, man bara längtar tills arbetsdagen ska ta slut! Tråkig och intetsägande dag helt enkelt..

Ikväll har maken lovat att laga något gott till middag, men eftersom hela jag är en antiperson idag, så vet jag inte ens vad som kan tänkas vara gott?! Gud vad jag kan vara besvärlig och gnällig ibland, men hey, vad kan man förvänta sig av någon som varit gravid större delen av tre år...

Lilla sessan i magen sparkar glatt till ibland och får mig att dra på smilbanden i alla fall. Igår kväll hade hon disco på riktigt, undra vad hon håller på med när det känns så där?

På lunchen smet jag in på posten och hämtade ett paket innehållande en trätratt (gravidlur), mammatights som såg just tajta ut..en tunikaklänning och en svart mugg med silvertext som säger MAMMA. Trevligt! Fast inte ens shopping och paketöppning kan få mig på humör idag..tror jag har någon elak förkylningsbakterie i kroppen som får mig att bli så här gnällhängigsurgrinigtrötttråkmåns! Imorse ploppade tom ett munsår upp! Det har jag inte haft på flera år och trodde de ettriga äckelbobborna var ett minne blott, men tydligen inte! Nu sitter munsåret i tryggt förvar under ett compeed munsårsplåster i alla fall och de där plåstren verkar hyffsade.

Två timmar kvar av arbetsdagen..pust, stånk och stön! När vi kommer hem, efter nyckellämning i stan, inhandling av middagsmat och Dylanbesök så ska jag tvätta och packa lite inför Stockholmstripp i helgen. Fast det är mest jobb, så ska det bli skönt med lite miljöombyte, vi kanske får in en god middag någonstans också! Men fy vad trött jag är, dags för järn!

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag väntar mitt första barn och känner så väl igen den där intekänslan. I mitt fall har jag börjat se en allt mer tydlig koppling till trötthet. När jag är trött blir jag totalanti, allt. Jag har svårt att orka igenom arbetsdagarna och sover middag varje kväll (eller på dagen om det är helg). Små saker blir stora. Som att jag hela veckan tänkt på dagen då jag så effektivt planerat in att klippa mig direkt efter jobbet. Jag som vanligtvis åker hem vid fyra halv fem ska stanna en timme extra på jobbet och sedan åka via stan (tack och lov med bil) och är kanske hemma först åtta ikväll. Men timmarna tickar ju på, och jag är inte outhärdligt trött än i alla fall.

Om tiden på förra inlägget stämmer så har du en knapp timme kvar av arbetsdagen. Det kommer gå fort!

Ha en bra kväll och hoppas maten smakar gott!

mrsjones sa...

tack, lycka till med graviditeten, trötthet och klippning!

Anonym sa...

Blää för såna dagar... Men i morgon är en annan dag ;-)
Tyckte det lät kul med lite nya kläder, fin kopp och en tratt som mr.jons kan lyssna på lilla sessan med!!!
Tusen kramar till er alla fyra

Linda sa...

Tänker på dig!

Skönt med miljöbyte! Hoppas ni haft det bra!

Stor bamsekram!