måndag 15 september 2008

Måndag igen!

Så där ja, då var helgen slut igen. Det är måndag igen. Jag är säker på att veckan består mest av måndagar, någon form av konspiration är det i alla fall;)

Jag gick och la mig en stund till igår, men vaknade ändå sliten vid tio tiden. Släpade mig i alla fall in i duschen, tog mina vitaminer och fick på mig lite kläder. Ett litet exempel på hur min gravidhjärna inte fungerar så bra:

Satte mig i min lilla hyrbil (som inte gillar mig) och skulle åka till Spädbarnsfondens lokal på öppet hus, men stannade till för att köpa blommor till farmor och farfar. Använde kontanter för att jag skulle få växel till fikakassan, men fick bara en femtiolapp, ville ha tjugor. Åkte till Statoil och köpte en risifrutti till frukost, fick mina tjugor. Skall parkera vid lokalen, har ju mina tjugor nu, men just det inga mynt..pust..in i bilen igen..nästa Statoil, köpte en Ramlösa, får bara en krona i växel..ger honom en av mina tjugor och får två tior tillbaks..men, men..det är allt jag har i mynt. "¤##&#¤#% tänkte jag då. Satte mig i bilen igen!! Åkte och parkerade och hittade tre enkronor i plånboken. (Plånboken so mjag föresten glömde på passagerarsätet efter det första Statoilbesöket..och fick hjärtklappning över när jag stod i kassan på nästa Statoil och inte hittade!) Det är jobbigt att vara snurriga mig;)

Fikan var trevlig, sedan var det dags för nästa fika hos farmor och farfar. Hämtade lillebror som fick köra arga bilen till Hisingen. Fika med prinsesstårta! Blev trött fick lägga mig på soffan en stund. Vid det här laget, efter fyra, så var jag vrålhungrig. Efter kort beök hos mamma o sambo, så åkte brorsan och jag till stan och vid sex åt vi söndagsmiddag på Hereford Beefstouw,nice!! Proppmätt och sjuk efter det smälta smöret i bakpotatisen. Hallå hur dum är jag, jag tål ju inte sånt!! Den nästföljande timman var det jakt på toaletter, lunchinhandling på ICA och Coop (efterom allt inte fanns på ICA..pust..) Sedan till jobbet för andra gången på den timman och lämnade grejer, till brorsan och hämtade hans bil, till Mölndal och lämnade hyrbilen, sedan skjutsade bror hem mig. Klockan är nu närmare halv nio och jag går på knäna. Efter torktumlaren är klar, så på med diskmaskinen, städning av badrum, så blev det i alla fall en tjugo minuter av soffan som jag somnade i, kröp i säng släckte lampan och hasta la vista!

Ganska skönt att det är måndag idag! För jag packade nog in lite för mycket grejer i helgen;)
Nästa helg ska jag bara sova, ja visst, that would be the day!

Inga kommentarer: