lördag 13 september 2008

Gäsp..

Har varit vaken en bra stund, men bestämde mig precis för att gå upp..blir nog inte helt vaken idag känns det som. Glömde att planera frukost igår, eftersom vi helt slutat planera måltider, så blir det handling varje dag..men inte igår. Se det är ingen ordning när jag är själv! Jag lyckades i alla fall ta mina vitaminer och järn igår. Ska börja dagen med Blutsaft idag. Sedan har jag hittat makrill i tomatsås som får bli frukost idag, ska bara se om jag har lite bröd i frysen..Får nog handla idag. Middagsmat måste jag fundera ut också. Kanske tom ska göra mig en afrikansk gryta?! Med kyckling, vitkål, morötter, lök, vitlök, sötpotatis, dijon, tomatpuré, dijon, jordnötssmör, chili, peppar & salt. mmm gott serverat med kokt ris ur riskokaren och som grädde på moset massa aromat på toppen;) Nej det är inget påfund, de har Aromat i Gambia, faktiskt! Ja så där duktig ska jag vara idag.

Men allt i rätt ordning!
1. Frukost
2. Städning & tvättning light (M sa att jag inte fick städa)
3. Lägga upp mina nya mjuka goa byxor (hur jag nu ska få upp den tunga symaskinen på köksbordet?)
4. Bestämma färgsättning till nya lokalen i Stockholm, tror det blir Beckers Sarek/Matsal (Rivning et går bra enligt rapport från lägret där! Underbart!)
5. Dusch och påklädning
6. Packa stövlar i min lilla hyrbil
7. Åka till Majorna för pysselinköp och stan för andra inköp.
8. Ev svampplock o fika en stund
9. Hem, matlagning och DVD?

Hmm får nog sätta fart!

Pytteliten har varit lite för stilla för mig igprkväll och nu..försöker inte tänka på det, men det är jobbigt. Snälla pyttis kör lite boxträning där inne please!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att pyret boxar lite på sidan om moderkakan snart!
Blev lite full i skratt av din frukost... Har du sett abbas reklam, Smaskrill i Tomumsås? P tycker att det stämmer perfekt, jag klökas... :-)