onsdag 17 september 2008

Lite läskigt känns det allt..

Känns så officiellt och viktigt att få träffa vår läkare Tomas idag. Tomas som var med när Dylan kom. Som berättade på efterkontrollen om provsvar. Han konstaterade mitt MA i februari och skrev remiss för missfallsutredning på Sahlgrenska för oss. Tomas som ringde på kvällstid för att tala om att han underrättat en annan läkare om att prover ska tas på vårt MA. Han har tagit väl hand om oss och jag hoppas att han ska fortsätta med det.

Det är lite läskigt att träffa honom också. Varje gång vi har träffats så har han ju varit tvungen att komma med dåliga nyheter..kanske är det så att jag förknippar honom lite med dåliga nyheter nu? Dr Death.. Nej så illa är det inte egentligen, jag är bara nervös inför UL idag, för det finn sju alltid en liten risk för att bebisen är stilla, på riktigt..Igår var den dock inte stilla, då kände jag fladder och försiktiga buffar flera gånger. Fast idag ingenting..så klart!

Men jag försöker hålla mig optimistisk och jag tar med mig min lilla frågelista till Tomas. Jag hoppas vi kan börja besöket med ett UL!

Inga kommentarer: