måndag 22 september 2008

Mer sparkar!

Sedan ca en vecka tillbaka så känner jag mer och oftare sparkar. Imorse så vaknade vår lilla tjej samtidigt som mig och hon sprattlade runt där inne. Vilket fantastiskt mysigt uppvaknande! Vi använder vår tjejs namn nu när vi pratar med henne, det är så underbart att hon är en liten person nu. Vi längtar så.

I veckan ska jag köpa lite röda, randiga Polarn och pyret babykläder. Tycker de är så fina. Vi har ju en hel del kläder från Dylan också, men jag tror att min man vill att det mesta ska sparas, för det var ju hans. Vissa klädesplagg känns mer som Dylans än andra. M påverkas fortfarande starkt av att titta i byrån med alla Dylans kläder och grejer och när han känner sig mer mogen för det, så ska vi gå igenom allt tillsammans så det blir rätt.

M är lite ambivalent för tillfället. Ena stunden säger han att han vill ta hem vagn, säng och skötbord etc (som står på mammas vind) för han vill förbereda för vår flicka, men i nästa andetag så säger han att han vill vänta tills hon är här. Det får helt enkelt bli små myrsteg med allt det här, så han får vänja sig lite pö om pö. Det är ingen lätt föräldrarroll man har..

Känner mig fortfarande väldigt lugn sedan sista läkarbesöket, där ser man vad bra svar på ens frågor kan göra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt med sparkar!
kram!