tisdag 9 september 2008

Ibland måste dåliga nyheter följas av goda!

När jag kom till jobbet i morse, trött efter en ganska sömnlös natt. Inte pga av min egen sömnbrist, utan pga av min man som pga stress och oro över vår arbetsplats vände och vred på sig hela natten. När det kändes som värst så kröp han närmare mig och bebis och jag är ju som katt när jag sover, vaknar ju till... Men ibland måste man ju bara hålla i någon, även om det är i sömnen..

Idag känns det lite mer positivt allting i varje fall, allting löser ju sig till slut, på ett eller annat sätt. Det är min erfarenhet i alla fall.

Jo just det, när jag kom till jobbet i morse och satte på datorn, så damp det ner ett mail med goda nyheter. Så där goda och värmande att man blir så glad att man lipar. Det är en bra start på dagen! Vad var det för nyheter då??!! Jo det är ju egentligen inte mina nyheter att andas om..men det handlar om ett försiktigt plus för någon. Någon som har kämpat länge i bebisverkstadsmotvind. Någon vars tur det verkligen är nu. Om någon hade varit här så hade hon fått världens största och varmast kram! Och jag hoppas så att pluset blir starkare, att allt går bra, det hoppas jag så mycket att tummarna värker av i hållning!

Så alla små änglabarn där uppe, våra små barn, vaka över era småsyskon, hjälp dem på vägen hit..

Hmm jag känner förändringens vindar nu, dagen har börjat så bra, nu är jag nyfiken på vad mer bra som kan hända idag?! Spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag vet inte ens vem det gäller - men jag håller tummarna iaf! :)

Anonym sa...

Åh vad rörd jag blir. Tack för kramen min kära vän, du vet att den värmer enormt även om den fått färdas långt för att nå mig!